logo

Поточний контроль результатів оцінювання і проведення іспиту: рекомендації МОН

Міністерство освіти і науки України підготувало методичні рекомендації щодо проведення семестрового оцінювання студентів, а також захистів дипломних робіт і складання атестаційних іспитів (далі – рекомендації). Відповідний лист 14 травня 2020 року надіслано керівникам закладів вищої освіти.

Відповідно до рекомендацій МОН організація навчального процесу в умовах карантину може відбуватися з використанням систем управління навчанням, електронної пошти, різноманітних мобільних додатків (зокрема месенджерів), центрів для комадної роботи (Microsoft Teams, Zoom, Google Meet тощо). Водночас у МОН зазначають, що закладам вищої освіти рекомендовано використовувати єдину систему управління навчанням (Learning Management System).

Контрольні заходи освітнього процесу із застосуванням дистанційних технологій навчання повинні відповідати переліку вимог. Це зокрема, авторизований доступ до інформаційно-комунікаційних інструментів організації дистанційного навчання; можливість визначення часу початку і завершення доступу, тривалості виконання завдань; об’єктивність критеріїв перевірки результатів виконання з активним використанням автоматизованих засобів оцінювання знань; варіативність формування завдань контрольних заходів із використанням алгоритмів випадкового вибору запитань.

Як здійснювати поточний контроль результатів оцінювання?

Викладач може застосовувати у проведенні контролю різні типи завдань – автоматизовані тести для контролю та самоконтролю навчальних досягнень здобувачів освіти; різнорівневі індивідуальні та групові завдання (звіт, презентація, проєкт, відеозапис тощо) з наданням зворотного зв’язку про результати перевірки навчальних досягнень здобувачів освіти за матеріалом, що вивчається; оцінювання викладачем взаємодії та комунікації між здобувачами освіти в асинхронному та синхронному режимах за допомоги чату, форуму, опитування, анкетування тощо; взаємне оцінювання виконання завдань, що здійснюється здобувачами освіти стосовно одне одного; оцінювання викладачем результатів виконання здобувачами освіти групових завдань з використанням глосаріїв, вікі, баз даних навчальних дисциплін; завдання, що потребують розгорнутої, творчої відповіді (наприклад, кейси); завдання, форма яких адаптована до виконання засобами LMS та інші інструменти.

Як проводити іспит?

Відповідно до рекомендацій МОН екзаменаційні завдання можуть складатися з таких елементів:

1.Згенерований засобами LMS або іншого ресурсу набір практичних ситуацій, які передбачають вирішення типових професійних завдань фахівця на робочому місці та дозволяють діагностувати рівень теоретичної та практичної підготовки студента і рівень його компетентності з навчальної дисципліни.

2.Тестові запитання із активованою опцією автоматичного вибору випадкових тестових запитань з бази тестів для кожного студента, а також перемішуванням запропонованих варіантів відповіді.

3.Творчі завдання та експериментальні ситуації, розв’язання яких потребує від студента комплексних знань з дисципліни.

4.Інші завдання, які можуть продемонструвати рівень отриманих результатів навчання, на перевірку яких спрямований екзамен.

У Міністерстві освіти і науки України підкреслюють, що ці методичні рекомендації «є переліком пропозицій, що не обмежують заклади освіти в межах їхньої академічної автономії у пошуку та реалізації інших слушних рішень із організації дистанційного навчання».

Лист МОН та методичні рекомендації щодо проведення семестрового оцінювання студентів, а також захистів дипломних робіт і складання атестаційних іспитів доступні за посиланням.

Пресслужба

Первинної профспілкової організації працівників

Львівського національного університету імені Івана Франка

за матеріалами Міністерства освіти і науки України