logo

МОН визначило пріоритети й стратегічні цілі вищої освіти на 2022 рік

Міністерство освіти і науки України затвердило Оперативний план своєї діяльності на 2022 рік, в якому визначило операційні цілі та завдання у різних сферах роботи впродовж року. Відповідний наказ Міністерства від 17.01.2022 р. № 29 опубліковано на його офіційному сайті.

Якісна вища освіта та розвиток освіти дорослих як один із пріоритетних напрямків роботи Міністерства освіти і науки України покликаний забезпечити передовсім ефективне функціонування обох сфер освітньої діяльності. Зокрема, поетапне виконання цієї стратегічної цілі передбачає внесення до парламенту законопроєкту, згідно з яким заклади вищої освіти матимуть повноваження самостійно розпоряджатися коштами, визначати внутрішню систему та рівень оплати праці, вільно залучати пожертви та інвестиції, залишаючись водночас неприбутковою організацією.

Реалізація норм Бюджетного кодексу щодо затвердження порядку, який встановить формульний розподіл державного фінансування закладів вищої освіти за результатами їхньої діяльності, дозволить також збільшити кількість показників, що враховуються при фінансуванні за результатами освітньої та наукової діяльності.

Окрім цього, вже у травні 2022 року заплановано запустити електронну систему моніторингу працевлаштування випускників закладів вищої освіти.

Керівники закладів вищої освіти здійснюватимуть ефективне управління закладами, адже відтепер у контрактах із ректорами за новою типовою формою будуть указані цільові показники діяльності закладу вищої освіти, досягнення яких повинен забезпечити його керівник, та механізми перевірки досягнення таких цільових показників.

Міністерство освіти і науки України поставило за мету визначити основні цілі та пріоритети розвитку вищої освіти з урахуванням глобальних тенденцій світової економіки. Очікується, що першим великим кроком у цього питанні стане схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки.

Ефективна система забезпечення якості вищої освіти ґрунтуватиметься на широкій прихильності принципам академічної доброчесності. Наприклад, щоби забезпечити абітурієнтам доброчесність доступу та рівні умови при вступі для здобуття вищої освіти, застосовуватимуть технології зовнішнього незалежного оцінювання.

Міністерство цьогоріч працюватиме над ще одним серйозним етапом – пілотування Єдиного державного кваліфікаційного іспиту та/або його окремих елементів із використанням організаційно-технологічних процесів ЗНО.

В Оперативному плані на 2022 рік Міністерство освіти і науки України глибоко проаналізувало важливі стратегічні цілі, які безпосередньо спрямовані на функціонування дієвої системи вищої освіти та розвиток української науки:

  • Українські роботодавці довіряють системі вищої освіти в Україні;
  • Задоволені різноманітні освітні потреби населення (зокрема соціально вразливих категорій громадян) щодо особистого та професійного розвитку в системі освіти дорослих;
  • Вчені інтегровані до європейського та світового дослідницького просторів, мають можливість доступу до провідних світових дослідницьких інфраструктур, інформаційних баз, грантів на реалізацію права академічної мобільності. Наукові установи та заклади вищої освіти зацікавлені у підвищенні кваліфікації своїх працівників та їх участі у міжнародному науково-технічному співробітництві;
  • Вчені мають достойний рівень оплати праці та доступ до дослідницької інфраструктури, яка дає можливість проводити дослідження на високому якісному рівні;
  • Вчені мають доступ до багатоканального фінансування наукових досліджень, яке розподіляється за прозорими процедурами;
  • Для молодих вчених запроваджено спеціальні програми для стимулювання продовження наукової кар’єри;
  • Суспільство сприймає українську науку як реальне джерело економічного розвитку та добробуту населення, має можливість оцінити ефективність витрачання бюджетних коштів на науку. Псевдонаука не толерується у жодному її прояві.

За інформацією Міністерства освіти і науки України